Direktlänk till inlägg 27 november 2014

Redan torsdag och snart dags att börja jobba igen....

Av iarasch - 27 november 2014 14:11

Jag går för nedräkning och idag är det redan torsdag. En dag till och sen är det dags att börja jobba igen. Återigen så begriper jag inte var tiden tar vägen, all denna tid som har präglat mitt liv det året. Från min bröstcancerdiagnos i början av året fram till nu. Operation, cellgiftsbehandlingar, smärtor, krämpor, bortfallna lockar, bortfallna ögonfransar, trötthet och ingen aptit, naglar som lossnar.......Ja jag förstår inte hur det kan komma sig att man glömmer så fort. Nej jag har inte glömt hur tufft det har varit men nu känns det som om allt ligger bakom mig, begravt och undanskuffat för ett nytt liv - med ett bröst. Hur gick det här till och hur kunde det bli så här ? Tänk om jag ändå visste detta för exakt ett år sedan, hur hade jag reagerat då ? Tänk om man fick en liten varning för vad som komma skulle..., hur skulle man som person ta det då i så fall ? Tack och lov slipper vi detta och det mesta ramlar in över ens vardag när man minst anar det. Nu tänker jag gå in för mitt nya liv med hull och hår - för så heter det väl - och börja anpassa mig till en ny person inom mig. Kort hår, grått och lockigt - det är så personer kommer att beskriva mig härdanefter. Inte "blond, axellångt hår" som tidigare. Kommer jag att känna igen mig om jag hör den beskrivningen ? Vet inte. Vet bara att livet går vidare och att jag är frisk - med ett bröst. Tack för idag, nu ska jag gå ut en sväng och se om det finns några godsaker i Saluhallen. Tjingeling så länge

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av iarasch - 23 februari 2015 15:59

Suck, sportlovet ligger bakom oss och nu väntar en lång år innan det hinner bli vår på riktigt. Jag vet, med facit i hand att det brukar dröja år och dagar innan naturen sätter sprätt på vårkänslorna. Varför ? Jo, för att vi bor i det här landet med ...

Av iarasch - 26 november 2014 09:21

Det är inte klokt vad fort tiden går och på måndag är det dags för mig att börja jobba igen efter att ha varit sjukskriven sedan slutet av januari pga min cancerdiagnos. Nu är jag frisk och livet borde vara på topp men är det det ? Livet alltså ? Und...

Av iarasch - 25 november 2014 10:52

Nu känner jag mig väldigt nöjd med mig själv; har varit och tränat med efterföljande promend genom ett soligt och klart Lund. En kaffekopp står bredvid mig här på köksbordet och jag känner mig harmonisk inombords. Förutom då att min mail strular men ...

Av iarasch - 24 november 2014 16:51

Hej, ni tror säkert inte att jag är riktigt klok men det här är första gången som jag bloggar överhuvudtaget. Vet knappt hur man gör men eftersom jag tycker om att skriva bestämde jag mig för att testa. Göra ett försök i allafall. Vad har då min rubr...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<<
November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards